anitameindert.reismee.nl

Weer zu Hause!

Kalispera,

We zijn weer thuis. Onze 2020 reis naar Griekenland zit er weer op. Vanmiddag, rond 13.45, waren we, na een best wel voorspoedige reis, weer terug op de Hollewandsweg. We waren z贸 mooi op tijd dat we ook al "de Spot" konden ophalen bij haar vakantie adres.

Afgelopen zaterdag zijn we dus vertrokken uit Stoupa. Rond 12.30 zat alles weer in/op de Suba, hadden we nog even snel een lunchje in elkaar gebrouwen op ons terrasje en zijn we daarna dus vertrokken. Een rit van 260 km, via de westzijde van de Peloponnesos naar Patras. Niet echt een grote afstand maar toch gauw zo'n 3,5 uur rijden. Dus gewoon de ruim tijd nemen, kan er ook nog een keer worden gestopt voor fotootje, koffie en vlak voor Patras de tank vol gooien. Het weer was goed maar voor Patras was regen voorspeld met slechts 23gr. Toen we aankwamen was de lucht inderdaad beh贸贸rlijk donker, op zee waren al regensluiers te zien. Snel inchecken, met de nodige aanvullende administratieve verplichtingen. 脫贸k werd al gemeld dat de "Cruise Europa" weer vertraagd was. Om 18.00 zal ze aankomen. Na een kleine auto controle mogen we het haventerrein op. Er staan al redelijk veel trucks te wachten, ik zie een Nederlandse combinatie van VTS uit Boxmeer. Als dan eindelijk de Minoan-liner aan de kade ligt, 18.00 uur, moet er eerst worden gelost voordat we aan boord kunnen met de Suba. Omhoog, dek 7 is inmiddels een bekende plek voor ons. Ook enkele motoren, Fransen, staan er inmiddels. Als we dan, met ons rugzakken op, het schip binnen lopen worden we direct aangesproken, in het Nederlands, door een stoere dame met tattoo's die de chauffeuse blijkt te zijn van de VTS-truck. Hoe kan dit? Zij legt uit dat ze ons toch z茅ker al eens eerder heeft gezien!!! Maar waar??? We komen er niet uit! We praten nog wat, spreken af dat we elkaar later nog wel tegen komen. Eerst naar de hut, douchen en happie eten. Inmiddels is het al donker als we met ruim 1,5 uur vertraging uitvaren vanaf Patras-South port. Voor het eerst staan we niet op het achterdek te kijken naar een langzaam verdwijnend Hellas, het is niet fijn buiten.

Later treffen we we de stoere truckerdame weer, we vinden een plekkie uit de wind, buiten, dus geen masker nodig. Er komt een fles ros茅 bij, een cola m茅t.... en we kletsen een eind weg. Na middernacht zijn we uitgepraat, de fles is leeg, we gaan naar de hut. De tussenstop in Igoumenitsa hebben we niet mee gekregen .

Zondagochtend kunnen we rustig aan doen, we zullen hoe dan ook toch heel de dag aan boord zijn. Pas rond 17.30 zal zij, de Cruise-Europa" in Ancona aanleggen. Als we na de middag op het buitendek zitten komt ook de chauffeuse, Wilma, erbij zitten. Zij wil graag wat extra inkopen doen maar je mag maar z贸veel per persoon kopen dus we overleggen het zo dat wij 贸贸k even wat inkopen gaan doen. No problemo!!! Iedereen blij, t贸ch! We wensen elkaar goede reis, stay ok茅 en zoeken zo langzamerhand onze auto's op. Het is inderdaad 17.30 als ze is aangemeerd en het lossen gaat, voor ons, verrassend snel. In no time rijden we naar beneden. De "Verdijk-Volvo" staat nog te wachten voor ze eraf kan, toet-toet, een zwaai en wij gaan richting Autostrada. Het r茅gent, met bakken, slechts 12gr. W谩t een verschil met Greece.

Het blijft regenen tot voorbij Bologna en als we iets verder, bij Modena, rechtsaf gaan richting Brennero is het eindelijk droog. Bij de "Autogrill Po-est" stoppen we. We moeten w茅l een beetje blijven eten en drinken willen we een flink stuk van de nacht door kunnen rijden. Het loopt best wel goed, de Suba staat steeds op 130km/h. Precies om middernacht staan we boven op de Brenner-pass. Het is helder, 2gr boven nul, overal zijn besneeuwde bergtoppen zichtbaar. Prachtig!!! We dalen weer richting Innsbr眉ck, dan de "Fernpass" over. Bij de laatste Tankstelle voor Duitsland stoppen we weer, tank vol, broodje Bifi, koffie, wat zoets en dan hup, de grens over naar Dld. Via de A7 noordwaarts. We liggen nog steeds mooi op koers, ik besluit de A8 naar Stuttgart te rijden en als we daar dan voorbij zijn de A81 te pakken naar Heilbronn. Een redelijk rustig stukje dus daar wil ik dan even stoppen voor een "tukkie". En dat lukt, om 04.45 staan we stil. Snel de Suba een beetje blinderen en dan de stoelen in de achteruit en ogen toe .

We slapen tot 07.15 uur. Even wassen, opfrissen, koffie en thee, croissant en een lekkere bol en tegen 08.00 zijn we weer weg. Via de A6, de A61, A554 naar de A3. Een laatste tankstop en koffie bij de "Autohof" in Rees en dan door naar Elten-grens. Over A12 en dan A50 naar Zwolle. Om 13.45 zijn we weer terug op de Hollewandsweg!!!. Precies 4700km, gereden.

Het was weer h茅茅rlijk om in Griekenland te zijn. We hebben genoten van een vakantie die pas op het allerlaatste moment door kon gaan. Ondanks alle administratieve verplichtingen, aanpassingen, Corona-tests is het allemaal weer prima verlopen.

Gewoon weer samen 3 weken vakantie vieren!!!