anitameindert.reismee.nl

Weer terug in Italië.

Zaterdag, 28-09. We zijn weer aangekomen in Italië. De Minoan-ferry was gisteravond dus op tijd weg van Igoumitsa. Dan moet het mogelijk zijn om rond 14.00 in Ancona aan te meren. Ja, maar een goed uur voor die tijd merkte ik het al , de vaart was eruit. Alsof men bewust vertraagde. Zal vast een reden hebben, waarschijnlijk was de kade nog niet beschikbaar. Moest er eerst nog iets uitvaren. Hoe dan ook, pas om 15.30 uur lag ze voor anker. En toen duurde het nog zeker een héél dik uur voordat we van boord reden. Er was zoals al gezegd wel errugg veel bijgekomen in Igoumenitsa en ja, dat moet er wel allemaal ook weer uit/af .

Rond 17.00 uur zaten we dan op de autostrada. We hoeven maar een klein stukkie want we gaan een nachtje doen in Cesenatico. Een kleine 130 km. Eerst even het "Marco monument" bezocht en daarna naar het hotel. Het zelfde als waar Kees en ik hebben overnacht op de eerste nacht van de fietstour. Ha, de man herkende mij nog, lachen toch . De fietsen moesten er af, zet ze binnen bij de lobby. Lekker gegeten aan het kanaal, heerlijk buiten en daarna blokje om. Nu nog even stukje tekst maken en dan plat. Morgen eerst via kleinere wegen richting Verona, dan de autostrada op. Naar de Reschen-pas, Austria.