anitameindert.reismee.nl

Noord-Ithaka.

Woensdag, 11-09. Beetje bewolkt. Vandaag met de auto op pad. We gaan een beetje het noordelijke gedeelte van het eiland verkennen. Eerst langs de westzijde richting Stavros. Als we halverwege zijn slaan we af, naar beneden. Dit zou een weggetje moeten zijn die tot aan een strandje zou reiken en vandaar weer terug omhoog naar de "normale" weg. Ook volgens de "Garmin" zou er inderdaad een weggetje zijn. Nou, het klopt. Het eerste deel is verhard, verderop wordt het gewoon een onverharde weg/pad. Het strandje ziet er mooi uit, wel beetje te ver afgelegen om gewoon eens te gaan zwemmen. Op de weg gaan we verder naar Stavros. Ook hier zien we een baaitje dus ook hier naar beneden. Er is hier iets meer te doen, bedjes, parasolletjes en een tentje. Ook is er een kleine opgraving. Net voorbij zoeken we de plaats op waarvan men vermoed dat dit de "School van Homerus" zou zijn. Hierna rijden we door naar Frikes. Lekkere club-sandwich, frisje en frappé. Er is een onverharde weg te zien die omhoog loopt en volgens de nieuwe kaart van Ithaka zou deze helemaal rond lopen weer tot in Stavros. Volgens ge Garmin óók. Nou, dat gaan we dan toch gewoon proberen, er is voldoend tijd, kunnen altijd weer terug. Kunnen we ook mooi de SUb-4wd een beetje testen . De auto doet het prima, hij neemt de toch niet altijd fijne hobbels probleemloos. Langs een prachtig baaitje waar je anders echt niet gauw zal komen gaat het verder omhoog. Volgens de kaart is er boven op de vlakte een mooi kerkje. Dit klopt precies. Alleen een kudde geiten, wij, de XV en verder niets. Totale stilte!! Prachtig!!! Als we weer gaan afdalen, over een beetje smal wegje, zien we helemaal beneden weer de zee. Terug in Stavros stoppen we even bij de het "centrum". Hier een borstbeeld van Odysseus, een plaquette van zijn 10 jaar durende terugreis van Troje en ook van zijn "vermoede' paleis/kasteel. Nog een half uurtje terug naar Vathi.

Mooie dag, genoten van alles wat we hebben gezien én van de 4WD-Sub .