anitameindert.reismee.nl

Vakantie!!!

Kalispera!

Eindelijk vakantie! Na een best wel druk jaar, tot nu toe, hebben we eindelijk vakantie. Heerlijk samen gewoon vrij! En hoe?!! We hebben best wel héél lang vrij nu en daarom gaan we ook sámen een prachtige reis maken. Het is gewoon een feit dat heel het jaar toch wel errug veel in het teken staat van de aanstaande fietstoer van Kees en mij en daarom is deze vakantie nu gewoon heerlijk tijd voor ons tweeën!!! Tuurlijk gaan we weer naar Griekenland, naar Stoupa, waar we al vaker zijn geweest. Een pracht plekkie, bijna voor ons alleen, heerlijk samen zijn. Omdat we langer de tijd hebben wilde ik graag toch een wat andere reis dan weer via Ancona. Eerst was het plan om helemaal over land te gaan, via de Balkan. Maar omdat we nu ook de fietsen voor de fietstoer en alle spullen mee hebben heb ik daar vanaf gezien. We gaan wel via Italië maar toch wel anders. We gaan wel eerst overnachten in Vipeteno. Dan gaan we naar Modena waar we een volle dag zijn, twee nachten dus. Vanaf daar reizen we naar Bari, in het verre zuiden, waar we de nacht-ferry naar Albanië nemen, naar Durrës. Ja, inderdaad, het toch wel een beetje dubieuze Albanië . Máár, het schijnt toch ook wel errug mooi te zijn, prachtige kustroute, hoge bergpassen, we gaan er voor!!! Én, we kunnen er zonder overnachten goed doorheen komen. We gaan dus vanaf Durrës langs de kust richting Sarandë, dan richting het oude Butrint en dan via een ini-mini grens Griekenland in. Nog een overnachting in het voor ons bekende Parga en dan de laatste etappe naar Stoupa, in het zuiden van de Peleponnesos. Het zal zeker héél véél auto zijn, van woensdag tot en met maandag, maar het zal ook héél véél nieuwe dingen kijken zijn. Morgen alles inpakken, errugg veel en dan onze Súper-Dai klaar maken. Woensdagochtend vroeg geht es Loss .

Tot ziens, Auf Wiedersehen, Addio, Lamtumirë, Antio!

Renate

Veel plezier gewenst.

Jan en Deetje

Lieve buren, wat een onderneming en hoe heerlijk zal dat zijn samen op pad, veel zien en genieten vanelkaar in 't zonnige Griekenland. Wij genieten met jullie mee, we zitten nu zelf ook aan de zee. Genieten hier volop van zon, zee en heeeerlijke Languedoc en wensen jullie een goede reis en veel plezier en ook heerlijk genieten van zon zee wijn elkaar en mooie herinneringen erbij vergaren. Liefs van ons uit zonnige zuiden