anitameindert.reismee.nl

Water.

Water, neró. Heerlijk als we zweten op de bike, om in te zwemmen bij ons strandje of in de pool als we 's middags terug zijn, 's avonds bij het eten aan de waterkant in Stoupa.

Maar vandaag niets van dit alles, water in zijn verwoestende kracht, alles meesleurend, is gisteravond en vannacht over ons gekomen. Gisteravond zo rond19.00 uur begon het te regenen, onweren, bliksemen en alsmaar heviger is het door gegaan tot vanochtend 10 uur. Het opperwezen Zeus moet wel héél erg ontstemd geweest zijn om deze "zondvloed" vanaf zijn zetel op de Olympus over zijn onderdanen neer te laten storten. Toen wij gisteravond van het eten terug reden, met de Dai, kwam het water al in snelle stromen over de weg naar beneden. Het spatte toen al op tot boven de motorkap. Vannacht kwam het via de deur en langs de muur al binnen sijpelen. Rugzakken, stoelkussens gelukkig al hoog gelegd. De fietsen stonden al tot over de velg in het water.

Vanmorgen met de auto brood halen en nog steeds stroomde roodbruin water over de weg omlaag. Ons zitje stond blank, de vloer binnen bij de deur was helemaal nat, het zwembad tot aan de rand gevuld. Maar toen het droog werd was daar ook de zon weer en snel was de boel weer aan kant. Bij ons tenminste.

Vanmiddag toch met de bikesrichting het strand en toen werd pas duidelijk wat een "apocalyptische" toestanden zich vannacht beneden in het dorp en de vlaktes daar omheen moeten hebben afgespeeld. Totaal weggevaagde stapelmuren, volledig verdwenen tuinen, enorme brede modderstromen, talloze auto's als aan één hoop gegooid, kustweggetjes die er uitzien als getroffen door een beving. Totaal onwerkelijk

Cry
Ons plannetje om te gaan zwemmen bij "ons strandje" was totaal niet meer aan de orde, het totale strandje is volledig verwoest, het zand verdwenen, de ligbedjes en parasols drijven in de branding tussen een enorme stroom bagger, vuil en andere zooi!!

Terug in Stoupa was men bezig auto's met een kraan bijeen te zetten, van het strandje te plukken, maar ook alweer de terrasjes schoon te maken voor vanavond. Het was moelijk van deze ellende foto's te maken, het voelt gewoon fout. Toch wel gedaan

Embarassed
. Wat nu? De mensen hier gaan door, wij dus ook. Maar toch, de verwoestende krachten maakten vandaag op ons enorme indruk!!!

Gelukkig ook weer een mooie momentje toen we weer terug fietsten. Een prachtig schildpadje wilde voor ons de weg oversteken en dat gaf mij de kans een mooie daad te verrichten door "Stoffeltje" veilig aan de overkant in hetgras te zetten

Laughing

Morgen weer een nieuwe dag, A&M.

Deetje

Sjonge jonge wat een verhaal en belevenissen zeg. Dat zal idd vreselijk zijn om te relativeren en dan "gewoon" verder te gaan met vakantie vieren. Gelukkig komt er voor iedereen na regen weer zonneschijn.....maar begrijp jullie diepe indrukken. Nou toch maar genieten joh en fijn dat schoffeltje weer veilig aan de overkant is.

Renate

Jeetje wat een verhaal. Dat zal zeker indruk hebben gemaakt. Maar, live goes on... en dus ook jullie vakantie. Wat een geluk voor Stoffeltje, dat hij net op het goeie moment zo'n grote dierenvriend tegen kwam.

Jesse en Anneloes

Holy moly wat een verhaal! Superheftig al dat natuurgeweld. Onwerkelijk bijna. De foto's zijn ook heel indrukwekkend..:( Jesse heeft vanavond gesproeid, want hier is het zulk mooi weer dat de tuin wel water kon gebruiken. Omgekeerde wereld... Groetjes van ons

Ans.

Wat een verhaal en wat een foto's!!
Deze beelden kennen we alleen van de TV maar jullie nu in het echt.Heftig!Ondanks al dit geweld hoop ik dat jullie snel weer jullie vertrouwde" Griekenland gevoel" terug krijgen.