anitameindert.reismee.nl

Aangekomen in Stoupa(Gr).

Kalimera, goeiemorgen uut Huize Myrthó, Stoupa.

Excusez-moi voor de, beetje, vertraagde reis update. Wifi is niet helemaal stabiel alhier . Wel, we zijn dus maandagochtend om 09.30 uur weer vertrokken uit Parga voor de laatste etappe naar het verre zuiden van de Peloponnesos. Toch nog een rit van 540 km. Verreweg het grootste gedeelte hebben we gebruik gemaakt van de snelwegen. Eerst over de nieuwe A5 tot aan de prachtig mooie Antirio - Rio brug, bij Patras. Een prachtige snelweg, bijna leeg soms, nieuwe schone nette "Rastättes" en mooie uitzichten! Over de brug pakken we de snelweg richting Korinthe, helemaal parallel lopend langs de zuidkant van de golf van Korinthe. Wat ons opvalt is toch een sfeer, gevoel, van er wordt weer gebouwd, geïnvesteerd. We zien ook grote bouwprojecten zoals een complete vernieuwing van de spoorlijn Patras - Korinthe - Athene. Vlak voor het "Kanaal van Korinthe" slaan we af naar het zuiden, richting Tripolis en Kalamata. Ook hier weer een verrassing, waar we eerder dwars door Kalamata moesten ligt er nu een compleet nieuwe rondweg om de stad zodat we pas ten zuiden van deze stad weer uitkomen op het laatste stukkie naar Stoupa. Nog pakweg 35km slingeren, klimmen en dalen en dan zijn we om 17.00 uur eindelijk op onze bestemming!

Pfff, na 6 dagen reizen zijn we na, 2902 gereden kilometers, aan gekomen in het zuidelijkste zuiden van de Peloponnesos. Een prachtige, lange, heel goed verlopen Roadtrip die onze "Zuid-Balkan-Daihatsu" weer uitmuntend heeft uitgevoerd .

Gisteren, maandag dus, hebben we errugg weinig gedaan. Heerlijk zitten, lezen, koffie, koffie, lezen, zwembad, VAKANTIE!!!

CHAIRETISMOÚS, GROETJES, A & M.

Sander

Lekker. Beste reis geweest. Pfff 2900 km