anitameindert.reismee.nl

Aangekomen op Zakynthos!

Yasssas,

Hallo vanaf Zakynthos. Ja we zijn zondagavond op het eiland aangekomen. Na 1820m gereden en zo'n 725 gevaren kilometers zijn we bij huize Pefka geland. Hoe is de reis vanaf zaterdag verder verlopen? Toen we zaterdagochtend om 06.30u naar buiten spiekten viel direct op dat de parkeerplaats van het hotel gewoon bomvol stond en ook het voormalige douane terrein was knettervol met overnachtende truckers from all over Europa en verder. Van Noren en Zweden tot Turken en zelfs een Iraniër.

Nou van de gehoopte rustige 2e reisdag is weinig terecht gekomen. Eigenlijk was direct al bij het oprijden van de autostrade A22 foute boel ! Blijkbaar was bij onze oosterburen ergens een vakantie begonnen, het waren allemaal Germanen op weg naar het Lago di Garda. Pfff, bij de afrit Garda stonden op de vluchtstrook honderden meters uitvoegende Duitsers. Hier hadden we al een half uur verspätung te pakken. Vanaf hier ging het wel relaxt naar en over de Po-vlakte. Tot aan de aansluiting op de A1 bij Modena, hier ook al weer 3km stau. Dit viel nog wel mee, tot aan Bologna, toen ging het echt mis. Alsof heel noord Italië en het restant van de Duitsers massaal naar de Adriatische stranden moesten, als lemmingen storten zij zich massaal op de A14 richting Rimini. Files, langzaam rijden, stlstaan. Man, oh man, es war einfach schrecklich!!! Ook in de Dai was het niet echt gezellig meer. Oei, Oei. Pas ruim voorbij Rimini was het met de drukte gedaan en kon de cruise-control op 130, joeppie!! Uiteindelijk waren we toch al rond 15.00 uur In Ancona ferry terminal. Toch maar weer eens duidelijk aangetoond dat je gewoon op tijd moet vertrekken, je weet gewoon niet welk oponthoud je tegen gaat komen.

Het inchecken ging snel, nu eerst een lekkere cornetto! En zie, zowaar de Minoan ferry is zojuist al aangekomen, dus van vertraging lijkt dit keer geen sprake. Helaas, schijn bedriegt, het uitladen duurt lang. Zó veel komt uit het schip en vooral, er moet wel allemachtig veel weer in!!! Zo veel vrachtverkeer hebben wij eigenlijk nog niet gezien, Pas ver na 18.30 uur gaat de laatste truck aan boord en rond 19.00 vaart de "Europa Palace" uit. Das dan toch weer 2,5 uur vertraging, F>>>>!

Redelijk uitgepiert doen we snel een griekse hap, klein flesje rood en dan naar de hut. Het douchen schiet er ook bij in, lekker plat.

De Griekse zon doet ons ontwaken, eerst lekker douchen, daarna uitgebreid Grieks ontbijt. Croissants, dikke Griekse yoghurt, perziken en honing! Dit is vakantie!!! Om 11.50u legt de ferry aan in Igoumenitsa, om 12.15u staan we op de kade. Nou ja, het is dan wel geen 10.00u maar toch voldoende tijd om vanmiddag de ferry naar Zakynthos te halen. Volgens de Garmin zijn we om 16.35 in Kylini, de ferry gaat om 17.00u, 19.00u en 21.00u dus ik ga voor 17.00u.

Direct even de tank vol, zo gaat het lukken!! Eerst richting het zuiden naar Preveza, dan onderlangs het grote binnenmeer van Amvrakikos naar het oosten tot Amphilogia en dan weer zuidwaarts via de A55 naar Patras. Dit laatste deel is dan weer een zeer prettige verrassing want hier ligt een prachtige nieuwe autoweg zodat het heerlijk toeren is in de Super-Dai naar de machtige, prachtige super brug over de golf van Korinthe. De garmin geeft inmiddels een aankomst aan van 16.20 uur dus de 17.00 ferry gaat lukken.

Dus ruim op tijd staan we in Kylini, kunnen direct retour- tickets met open data kopen en gaan aan boord van het prachtige mooie schip van "Levante Ferries". Om stipt 17.00u vaart de "Fior de Levante" uit naar Zakynthos. Nog een uur en zijn we aan op onze bestemming. Inmiddels contact gehad met de hostess van Ross, waar moeten we zijn etc, etc. Als het schip de haven van Zakynthos binnen vaart zakt al langzaam de losklep, in no time zijn we van boord en doen we het laatste stukkie naar "huize Pefka". De zeer goed Engels sprekende eigenaar verwelkomd ons, een welkoms fles wit staat klaar, Yammas, Vakantie!!!

Ans.

Dat het niet gezellig in de Dai was.. Aniet ik heb er beeld bij.Je hebt het weer gered deerne????????Maar fijn dat jullie over zijn geniet er lekker van,doen wij ook????

Jan

Het begint alweer met prachtige verhalen en mooie foto's. Ga zo door.
Hiermee genieten wij van jullie vakantie en belevenissen.
Goed om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen, ga lekker genieten en drink zo af een toe een lekker slokkie.
Ik kijk alweer uit naar jullie volgend verhaal / foto's.

Groet, JKTH.

Sander

Thanks. Super leuk om te lezen ????????