anitameindert.reismee.nl

Vertrek!!!

Zondagochtend nog één keer naar de bakker, om 07.45. Lekkere croissant en stokbrood en nog wat lekkers voor straks onderweg. Nog één keer voor het ontbijt even de pool in, lekker als de zon net over de bergtoppen piept.

De Dai moet weer ingepakt, alles op z’n vaste plekkie. Het wordt al snel warm. Na de koffie nog de fietsen erop, rugzakken voor op de ferry d’r in en we zijn er klaar voor. Om 11.45 rijden we weg van huize Myrto, op weg naar Patras.

Na een uurtje zijn we voorbij Kalamata en net voordat we afslaan naar de snelweg attendeert een passerende Griek ons op “iets” aan de auto??? Snel nog aan de kant, blijkt dat de linker lamp-unit van de fietsdrager los bungelt aan z’n bedrading. Alle vier klinknageltjes afgebroken/ los geraakt. Wat een geluk, de unit is nog onbeschadigd, alle lampjes nog heel!! Met de sporttape kon ik de hele unit weer vast plakken en in no time waren we weer op weg. Dank aan deze Griek!!!

Verder liep het wel prima, nog even 33gr aangetikt, rond 16.00 in Patras. Direct ingecheckt en gelezen dat de Minoan ferry om half 6 zou gaan binnenlopen. Dat valt dik mee. Inderdaad tegen half 6 lag zij aan de wal en direct werd gelost en ook al weer geladen. Al vrij snel gingen wij aan boord en om 19.30 gingen de trossen los en bij een ondergaande zon voor ons zagen wij de Peleponnesos achter ons verdwijnen.

Op naar de tussenstop in Igoumenitsa. Douchen, happie eten, nog een vin de Crete en later nog een cappuccino en een amaretto. Nog even buiten kijken. Het is 22.45, in het licht van een volle maan passeren we, mooi zichtbaar, het eiland Lefkas. Straks lekker plat, Kalinichta, zzzzzzzzzzz.

Ik word wakker, het ritme van de grote diesel is anders, hij moet werken, dat moet het manoeuvreren zijn in Igoumenitsa. Even een foto van de nachtelijke view, het is 01.00. Onder ons lawaai op de autodekken, inladen dus. Rond half 2 weer rustig, de grote Wärtsila diesel zet weer aan, we vertrekken weer, op naar Ancona, zzzzzzzzzzz.

Om 07.00 ben ik even wakker. Buiten is het licht aan het worden. Nu,in het licht zonder fel zonlicht, is pas goed te zien hoe woest snel deze Minoan ferry door het water snelt!! Fotootje en nog lekker een poosje slapen. Rond 08.45 op en straks lekker ontbijt, de zon schijnt volop.

Inmiddels 17.00, het regent al een tijdje, Ancona in zicht. Om 17.30 zullen we aan de kade liggen en als het meezit zitten we rond 18.30 op de autostrada.

Nou dat is dus boven verwachting, 18.20 op de snelweg richting Bologna, het weer is weer prima. Het gaat lekker, de eerste 250 km zijn zo weg, even tanken, lekker italiaanse hap en weer op weg, richting de Brenner.

Het is nu 01.00, al een dik uur geleden over de Brennerpas gegaan, nu eerst Bockwurst met senf und Semmel, zijn net voorbij Innsbrück.

Grüss aus Tirol, A&M.