anitameindert.reismee.nl

Monemvasia en een mooie fietsetappe.

Kalimera, goeiendag.

Weer een berichtje uit Stoupa. Het weer is weer "business as usual", het is hier op dit moment zelfs aangenamer dan back home in de tropenzone.

Zondag zijn we met de Dai naar het middeleeuwse Monemvasia geweest. Een rit van pakweg 125 km, eerst een stuk langs de kust zuidwaarts, dan door de bergen richting Gythio, vervolgens door een delta gebied en dan nog een doorsteek naar demeest oostelijke van de drie"tenen" van de Peleponnesos. Dus toch 2 á 3 uur onderweg

Cool
. Het stadje is bebouwd aan de zeezijde van een enorme rots en vanaf land totaal niet zichtbaar en alleen bereikbaar over een dam die vroeger kon worden afgesloten d.m.v. een enorme ophaalbrug. We hebben de Dai geparkeerd op de vaste wal en toen te voet over de dam naar "the Rock". Rugzak mee, voldoende aquaen lekker dolen door de ini-mini steegjes van het stadje. Het is bloedheet, de zon staat ongenadig te branden, het is zaak veel te drinken. Tegen 16.00 zijn we weer terug bij de car, de deken over de voor en zijruit waren zeker een goed idee
Laughing
, het is géén bakoven geworden. Nog ff een Magnum en vers water gescoord en dan weer terug. Overal zijn nog sporen van het noodweer zichtbaar, bruinrode wegen, losse stenen en rotsen in bochten, muren van huizen die tot een halve meter hoog nog helemaal besmeurd zijn, sinaasappel bomendie rij na rij nog in het water staan. Vlak voor Gythio ligt een oud scheepswrak op het strand, al jaren, hier even wezen kijken en mooie plaatjes geschoten. Wat mooi, hier zijn weer schildpad nest plaatsen die snel worden gemarkeerd. Het schildpadspoor naar zee is nog zichtbaar!!! Tegen half zeven terug bij ons plekkie, nog snel even de pool in, heerlijk!!!

Maandag een relax dag

Cool
, lezen, koffie, zwemmen, koffie, lezen. 's Middags nog op de bikes naar beneden, terrasje aan de waterkant en op terugweg boodschappen doen bij Katarina's market. Heerlijke vakantie dag!!!

Gisteren op tijd eruit, ik ga een lekker stuk met de Koga op pad. Eerst noar de bakker, 07.15u al open, Snel een croissant en thee en om 08.20u op pad. Eerst een stuk langs de kust en vlak voor Kardamili rechtsaf, de bergen in. Vanaf hier is het klimmen, kilometers lang klimmen. Het kleine verzet moet erop en rustig doorgaan. Denk aan drinken en vooral eten en na pakweg 2 uur sta ik op bijna 750 m hoogte, pffff

Smile
, da's toch een serieus stuk omhoog vanaf zeeniveau. Het is bijna verlaten hier, geen pickup te zien, niets te horen, prachtig! Vanaf hier is het eigenlijk alleen maar dalen richting Stoupa. Ook hier los grind en stenen in de bochten dus opletten geblazen. Het wordt snel warmer, ben blij vroeg te zijn vertrokken. Ik zie en hoor zwevende roofvogels, liud schreeuwende gaaien, wegspringende hagedissen en snel kronkelende slangetjes over het wegdek. En och wat jammer een heel klein schildpadjonkie die gesneuveld is bij de oversteek, f..... it, ik heb hem opgepakt en toch maar onder de struikjes gelegd, shit, shit. Tegen 11.45u weer terug bij huize Myrto. Snel in het zwembad en daarna samen koffietje op "ons terrasje".

Nog maar vier dagen in dit paradijsje, A & M.

Anneloes

Wat een fijn verhaal weer. Ik geniet op afstand mee van het mooie stadje, de terrasjes en schildpadden. Respect voor jou Mein dat je die berg op bent gefietst. Geniet nog effies. Groetjes!