anitameindert.reismee.nl

Nog 3 dagen in beautiful Hellas!

Kalimera,

Het is nu donderdag, nog net ochtend hier. We zitten op ons ini-mini terrasje bij ons kleine "huisje". Het is een beetje bewolkt, heerlijke temp, zojuist de koffie gedaan met een stukkie vers puddingbroodje die ik vanochtend vroeg heb mee gescoord bij "bakker Balahtaris". Vanmorgen om 06.00 was er onweer, toch maar even snel het droogrek enzo binnengezet. Niet nodig, dus, achteraf.

En verder de afgelopen week? Wel, zondag lekker lang gelummeld hier "rund um Hausen" en in de middag even met de fietsen naar beneden. Eerst het oude, bijna verdwenen, fort beklommen. Mooie view over Stoupa en eromheen. Daarna natuurlijk lekker zitten bij terras "Akteion". Net t茅 lang dus, als we weer opstappen is het inmiddels gitzwart boven de "Taigatos" en zien we al regensluiers. Al snel vallen dikke druppen op ons, we gaan ni茅t droog bij huize "Myrt贸" komen. Nou ja, de fietstassen zijn w茅l waterdicht.

Maandag op de fietse naar Kardamyli, even wat dingetjes kopen en nat煤煤rlijk een koffietje bij "Maistros". Halverwege pakken we ook de klim naar een pracht uitzicht over Kardamyli. Op de terugweg boodschappen mee.

Dinsdag heb ik weer een wat serieuzere trip gemaakt met de Koga. Een tocht van tegen de 60km maar met beh贸贸rlijk veel klimwerk. Van, zeg maar, zeeniveau naar 750 M.u.m. Om 07.15 ben ik op weg, eerst nog snel langs de bakker en dan richting Kardamyli. Ik ga dus een beetje vroeg om zolang mogelijk te profiteren van de tijd dat de zon nog niet boven de bergen is. Klimmen is direct 茅cht klimmen, tussen 10-15%. Om 09.00 doe ik een 1e bakkie, Exochori. Als bij toeval stop ik bij een soort bedrijfsgebouwtje, misschien een olijvenpers gebeuren. Met een mooie dak oversteek, dus schaduw. En daar st谩谩t toch een mooie tafel met dito bank!!! Gewoon daar onder het dak, los, om lekker ff te zitten. Dan weer door, pracht uitzicht op de Viros-kloof, kleine wegen, nul verkeer, stilte. Enkel mijn eigen gezwoeg. N茅t voorbij het hoogste punt de 2e koffie. Via kleine, h茅le kleine plaatsjes gaat het verder. Tegen 13.00 bel ik Aniet. We spreken af in Agios Nikoloas om daar samen lekker te lunchen en gewoon te zitten, bij het piepkleine haventje. Heerlijke salade, grote garnalen in knoflook, kleintje Retsina. Daarna samen terug, via Stoupa, naar huize Myrt贸. Mooie dag!!!

Gisteren, woensdag, met de fietsen naar "Pantazi-beach". Natuurlijk eerst ontbijten, koffie, lezen en lunchje alhier. Dan fietsen pakken, bidon mee, extra fles ner贸(water) in de tas, leesboeken, etc. 脫贸k aan het strand is het al iets minder druk dan vorige week. Lekkerrr, tegen 17.45 fietsen we weer terug. De klim naar boven is juist d谩n toch wel pittig, de zon staat vol op onze rug, zweet, zweet.

En nu is 't dus al donderdag. Nog slechts enkele dagen hier en dan begint weer de reis terug. Zaterdagmiddag naar Patras, om 18.30 vertrekt de Minoan ferry naar Ancona. Maar dat is pas zaterdag .

A&M.