anitameindert.reismee.nl

Zwaar weer op komst!!!

Na dagen onafgebroken warm, zonnig en droog weer is er slecht weer op komst. Natúúrlijk zijn óók wij/ik dan geneigd te zeggen: nou, eerst maar 's zien. Maar als de mensen hier, nu er nog niets aan de hand is, sinds vanochtend al bezig zijn bootjes uit zee te halen, ligbedden op te bergen en zelfs watergeulen vrij te maken om waterstromen vrij baan te geven naar zee, reken er dan maar op dat er "iets" op komst is. Van vier jaar geleden weten wij een beetje wat we zouden kunnen verwachten. Dus vanavond gaat ook hier de boel onder dak, naar binnen.

Tot zover de verwachtingen. Wat hebben we zoal uitgespookt de afgelopen dagen? Maandag hebben we een mooie auto-toer gemaakt. Naar Mistras, Sparta, via de "Laganda-pas". Vaak genoemd als mooiste bergpas van misschien wel heel Griekenland. Daarna via de zuidkant weer terug over het "Taigatos" gebergte. Vooral in het 2e gedeelte was het warm, heet. De meter stond op 35gr.

Dinsdag zijn we op de fiets geweest. Eerst langs de kust naar Trachila, zo'n 14 km zuidwaarts. Langs de kust wil dus niet zeggen dat het allemaal lekker vlak is. Korte steile stukjes die ruim over de 10% schieten zitten er ook in. Hier hebben we een uurtje gezeten, wat gegeten en daarna weer terug. De zwemspullen waren mee en halverwege zijn we bij "Pantazi-beach" gestopt en de rest van de middag doorgebracht .

Woensdag heb ik een serieuze fiets-toer gemaakt. Naar Kalamata en weer terug, al met al dik 90 km. Ik had wél 2 varianten gemaakt maar hoe dan ook, ik moest wel 2 keer over de pas die ertussen ligt. Twee keer ruim 10 km klimmen dus. Gelukkig was het 's ochtends een beetje bewolkt, dat scheelt een stukkie. In Kalamata heb ik een poosje gezeten bij het voormalige station, nu museum. Midden in de stad, een oase van rust. Toen ik, op de terugweg, de pas weer over was heb ik Aniet gebeld om samen nog lekker te zitten in Stoupa, bij een terrasje aan zee. Helaas moest ik kort daarna al wéér bellen, het wordt later, ik sta lek. In de afdaling was mijn voorband leeg gelopen, niet echt fijn op zo'n moment. Dus de band plakken, een dikke doorn was duidelijk zichtbaar de boosdoener. Blij dat ik spulletjes mee had. Half uurtje later in Stoupa dus, de Mythos Ice smaakte heerlijk!!!

Vandaag weer rustig aan. Eerst naar de bakker, even de pool in, lekker ontbijten. Daarna beetje lezen, koffie, relaxen. Tegen de middag toch met de fietsen naar beneden. Beetje shoppen, foto's maken en een lunchje. Tóen zagen we al wel dat iedereen bezig was met voorbereidingen op de "zondvloed" die dus écht wel wordt verwacht. Dat is toch wel zuur voor alle ondernemers alhier. Waarschijnlijk sowieso een shit seizoen en dan mogelijk óók nog een dikke portie noodweer er bovenop, met misschien weer extra financiële tegenslag!

Inmiddels is het 19.00 uur, de eerste druppels zijn al gevallen, de lucht wordt al donker. We gaan direct maar wat vroeger een happie doen en vanavond, vannacht, zullen we het gaan meemaken.

Kalispera, Anita, Meindert.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!