anitameindert.reismee.nl

Regen.

Dinsdag, 24-09. Het was voorspeld, iedereen zei het al, zelfs hostess Kitty wist het zeker. In de nacht naar dinsdag gaat het regenen, veel en lang regenen en heel hard waaien. Dus we hadden de was naar binnen gehaald, parasol dicht gedaan, fietsen in de gang gezet. En inderdaad, tegen 03.00 uur begon het te rommelen. Later hoorde ik het regenen, stevig regenen. Toen ik rond 08.00 opstond nog steeds regen, maar met de wind viel het enorm mee. De temp was nog steeds errugg aangenaam. Nou, vandaag niet op de Koga naar de bakker maar met de stevige "Hanwag" schoenen aan. Pluutje op, rugzakje mee, te voet naar de verse croissants en het bruine broodje . Overal water stroompjes, hier en daar wordt al gehoosd om de boel weer droog te krijgen. Het wegdek is ook behoorlijk glad en overal de geur van de eerste regen na lange droogteperiode. Máár het is ook wel lekker. Het is windstil, de regen valt loodrecht naar beneden, er zullen zeker mensen zijn die met dit iets andere weer blij zullen zijn.

Ontbijten doen we voor de eerste keer binnen, wel met de deur en ramen open . Al redelijk snel komt voorzichtig hier en daar al weer een stukje blauwe lucht tevoorschijn. Toch blijft het wel door regenen. De koffie dus ook maar binnen doen. Beetje foto's kijken, de Stentor even lezen en ook even mailen met de dienstindeler. Ja, totaal fout, maar het is wel een beetje in eigen belang.

Tegen 12.00 uur is het bijna droog, steeds meer zon. We pakken de auto. Niet ver voorbij het dorpje Perachori, met de taverne met mega view, schijnt nog een soort verlaten klooster te zijn . Klooster "Taxiarchon" en er schijnt ook nog een soort van "weg" naar toe te gaan. Echt een klusje voor onze 4wd-Sub! . Het gaat steil omhoog en het is smal maar wél redelijk verhard. Tot een bepaald punt dan. Daar waar het iets vlakker wordt gaat het onverhard verder. Duidelijk zichtbaar, hier heeft het goed geregend. Grote, hele grote plassen, de aarde is rood, vettig. Net plakkende klei. Het 'klooster' is eigenlijk niets meer. Een kerkje, een soort van toegangspoort en veel geiten. Toch wel apart om hier, hoog op de berg, met de Sub door grote plassen en over ruige paden te hobbelen. Weer valt het op hoever je met deze "alleskunner" kan gaan. Top!!! Onze broodlunch doen we weer in de schaduw. Niemand te zien, niets te horen, heerlijk . Langzaam gaan we weer naar beneden. Sommige bochtjes zijn niet in één keer te nemen, even heen en weer steken, dus. Tegen 15.00 uur terug bij ons plekkie. Auto aan de kant, we pakken de fiets en gaan nog even naar de waterkant. Lekker bakkie doen.

Tegen 16.30 uur terug, via de supermarket. Inmiddels is het weer zonnig, warm, dus toch nog even de pool in. Een iets andere dag, regen, maar toch weer genieten .