anitameindert.reismee.nl

Fietsen naar Kioni.

Zondag, 22-09. Zoals voorgenomen gaan we dus op de fietse naar Kioni. Heen en terug , zal zo'n kleine 50 km zijn. M茅t inderdaad weer die 3,5 km klim en de nodige kortere, maar niet minder, steile andere klimmetjes . We staan een beetje vroeg op en om 09.20 stappen we op. Proviand mee, heet water voor koffie, wat repen en nog snel een paar Chiquita 's gescoord. Mooi weer maar t贸ch nog even een shirt aan. Tot aan de klim, toch . Het is al een beetje bekend. Stop aan de voet van de "pas", fietsshirt uit, nog een slok thee, water en dan maar gaan. Ook nu gaat het weer op een klein verzetje, ook Aniet, volg vooral je eigen tempo! Nou, ik zie Anita dus pas weer terug als ik 贸贸k boven aankom . Doet ze gewoon met kleinste verzet en met "Bosch-stand" 2/3. Het ging weer prima. Even een halve banaan, beetje drinken en we gaan lekker door tot Stavros. Koffie? Nou, nee, laten we nog even doorgaan naar Frikes. Daar, bij het haventje, stoppen we. Even koffie, cappuccino, maken. Weer iets eten en een fotootje voor de familie App-groep . Het laatste stukkie naar Kioni. Prachtig de kust volgend, soms een pittig klimmetje. Ruim voor 12.00 zijn we er al. Pracht plekkie, aan een baaitje, haventje en mega toeristisch. Maar nu nog net niet . We lopen langs het water, nat煤煤rlijk cappuccino met wat lekkers. Daarna, 贸贸k natuurlijk, oorbellen gescoord! Nu komen de dagjesmensen met de bootjes of touringcars. langzaam lopen we weer terug. Aan de rand van 't dorp stappen we weer op. Terug weer. Eerst naar Frikes, daarna door richting Stavros en direct verder. Halverwege daar waar de lange afdaling begint stoppen we weer voor laatste koffie. Even genieten in de schaduw van een boom, op een bakje, kijken met de verrekijker, genieten dus . Aniet is weer "ready to go" en we gaan afdalen!!! Daarna langs het water naar Vathi. Aan de boulevard sluiten we deze toer af met, hoe kan het anders, cappuccino.

Een zeer geslaagde fietsdag, inderdaad bijna 50 km gedaan. Nu rest nog een lekkere "duik" in de pool en lekker lezen, relaxen of een stukkie tekst tikken .