anitameindert.reismee.nl

Samen op de fiets.

Woensdag, 18-09. Vandaag gaan we samen op pad. Ik denk dat het wel moet lukken samen op de fiets naar Stavros te gaan. Hoezo, wel mogelijk? Nou, niet ver buiten Vathi moet je dan wel even een klim overbruggen. Ruim 3,5 km tegen 7-9%, in de haarspeldbochten nog ietsie meer. Ik weet inmiddels dat het kan maar Aniet moet het toch maar ff gaan doen. Om 10.00 gaan we. Eerst een paar kilometers op temperatuur komen. Al fietsend een paar plaatjes geschoten. Dan is de klim daar. Ik ga naar het kleine voorblad, achter kan ik nog kleiner. Ik zeg tegen Aniet : pak de kleinste versnelling, probeer een cadans te vinden en ga maar. Als je wilt stoppen, zoek schaduw en probeer wél te drinken. Nou, dat deed ze. Boven zag ik haar weer. onder een mooie olijfboom. Dát ging dus prima. Dat was reuze meegevallen, ging best goed, mooi tempo kunnen volhouden en dus lekker door gepeddeld tot boven!

Vanaf hier gaat het min of meer redelijk vlak naar Stavros. Prima te doen, met zon op de rug en prachtige vergezichten. In Stavros stoppen we voor koffie, broodje en koek. Dit alles weer onder de goedkeurende blikken van Odysseus. Eigenlijk zouden we nu weer terug gaan maar het is nog redelijk vroeg. We besluiten nog even door te fietsen naar Frikes, bijna 3 km verder. Daar kunnen we lekker aan het haventje zitten. Misschien iets erbij. Het gaat wél alleen naar beneden dus dat moeten we straks wel weer omhoog. So what, peanuts. We gaan even naar de pier, fotootje!!! Een Engels echtpaar wil juist aanmeren en vraagt: Could you assist us, please? Even de trossen aanpakken en om een bolder gooien. Sure! Ofcourse! No problem. Even wat mee gesproken, jolly good, thank you. We pakken een cappuccino and one Apple-pie! Lovely. Na een poosje stappen we weer op. Terug maar weer. Vlak voor Stavros zie ik, bij een bouwmateriaal handel, de eerder benoemde Scania V8. Voorbij Stavros doen we weer een stop, schaduw . Mooi bankje, mega view, meer is niet nodig. Na het laatste broodje gaan we door. Het gaat prima en zonder stop komen we weer daar waar de, nu, serieuze afdaling weer begint. We volgen ons eigen tempo. Ik maak, al dalend, een fotootje/filmpje . In Vathi leggen we aan voor, natuurlijk, cappuccino en ijsje. Als we weer op de basis zijn, bezweet en wel, is er het heerlijke zwembad.

Al met al zo'n 42 km gedaan, veel klimmen en dalen, het ging primá !!!

Renate

Leuk om al die verhalen te lezen en foto's te bekijken. Super mooi allemaal.
diaskedáste