anitameindert.reismee.nl

Wandelen.

Maandag, 16-09. Een wandeling. Volgens de kaart een mooie route van Vathi naar het kapelletje "Agios Andreas" op de punt van de baai van Vathi. Zo'n kleine 10 km, heen en terug. Vlakke wandeling, niet moeilijk, lijkt het. Rugzak op, eten en drinken mee. Wandelschoenen voor Aniet, ik ga op de teva's. Eerst cappuccino aan de haven en dan lekker op pad. De zon is al sterk, waar mogelijk pakken we een beetje schaduw mee. Langs "Tsiribas" naar het kleine strandje iets verder. Hier stopt de verharde weg en begint het wandelpad. Lijkt wel goed te doen, we gaan het zien. Het pad volgt de rotskust. Beetje omhoog, beetje omlaag bijna tot in het water. Oei, hier komt even een moeilijk dingetje voor Aniet  . Een paar meter stijl omhoog, goed kijken en rustig blijven. Ik help een beetje, stevigheid bieden, goed en zeker vast houden. Het lukt goed, Kanjer!!! Verderop nog een paar keer zo'n, ehmm, momentje. Na 2 uurtjes zijn we bij het kapelletje. Wat een pracht plekje, zeker een passende beloning na deze inspanning. Omdat we nog lekker op tijd zijn kunnen we ook heerlijk een flinke poos in de schaduw zitten. Eten, drinken, bootjes kijken, zwaaien naar mensen en foto's maken. Na een uurtje of zo gaan we weer terug. Ook nu gaat het best wel weer goed langs de paar, moelijke, dingetjes. We genieten    . Weer aangekomen bij "Tsiribas"' even een stop. Een koude pint, sappie, cheesecake en baklava. Voor de suikers, zeg maar . Langs het water gaan we terug naar Vathi. Inmiddels is het toch al wel weer koffietijd. Met een lekker ijsje. Blijkbaar zijn we inmiddels vaste klant, we krijgen er een lekker drankje bij, on the house. Gelukkig is het niet ver meer. Eenmaal terug bij "Responvi" gaan we nog even het zwembad in. Dat is dan toch wel heerlijk, zo'n "prive" badje!

Alweer een dag samen genieten van dit mooie eilandje.

Dienke

Trots op jullie, nog ietsjes meer op Aniet! ??? #girlpower