anitameindert.reismee.nl

Rondje Noord-Ithaka.

Zondag , 15-09. vandaag een serieuze fietstoer. Ik wil een rondje maken over het noordelijke gedeelte van het eiland. Zo'n 45 km, niet echt woest veel maar wél een rit met het betere klimwerk. Net na 08.00 uur stap ik op. Het zonnetje komt net over de heuvels. Tot aan de klim fiets ik nog in schaduw dus het fietsshirt kan nog aan. Voldoende thee, heet water, koffie sticks en proviand mee. Bij aanvang van de klim gaat het shirt uit, ik kom direct in de zon. Klein verzet erop en draaien maar. Deze toer kan dus op 2 manieren. Met de klok mee of tegen de klok in. Ik kies voor de laatste optie wat betekent dat ik direct door moet naar het hoogste punt maar ik kan dan wel een heel stuk in de schaduw afleggen. vooral deel 2 is zwaar, constant tegen 10%. Toch maal ik best wel goed door. Daar waar ik weer in de zon kom wordt het een ietsie pietsie minder stijl. Om 09.45 ben ik boven. Hier ligt ook het "Katharon" klooster. Ik vind een plekkie uit de wind mét een bankje. Koffie maken, broodje, banaan. Fotootje  naar Aniet. Vanaf hier daalt het langzaam naar het bijna verlaten dorpje Anogi. Daarna verder dalen naar Stavros. Heerlijk fietsen, bijna geen verkeer, mooie uitzichten. In Stavros is het drukker maar ik vind weer een bankje, vlak naast het beeld van Odysseus. Weer een koffie uit voorraad, broodje en fruit. Hierna verder, of eigenlijk weer terug richting start. Beetje klimmen en verderop de snelle afdaling richting Vathi. Ik bel Aniet voor een "Lunch afspraak" rond 12.30. Hoe bestaat het? Precies gelijk fietsen we de boulevard op. We fietsen door naar Tsiribis restaurant. Na de lunch fietsen we nog naar een kleine afgelegen baai. Alweer met een onwijs stijl weggetje. Als we terug gaan doen we nog een koffiestop aan het water.

Een mooie fietstoer, veel klimmen en lekker lunchen bij "Tsiribis".

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!