anitameindert.reismee.nl

Naar de "Lighthouse".

Zaterdag, 14-09. Vandaag gaan we de ultieme offroad test doen met de XV!!!  Waar we gisteren met de fiets zijn omgekeerd gaan we nu proberen of we met de auto tot bij de "vuurtoren' op kaap Mounta kunnen komen. Dus de kaart mee, Garmin paraat en proviand in de koelbox. Het eerste gedeelte is bekend en toch lijkt het vanuit de auto weer heel anders. Eenmaal boven gaan we dus nu "gewoon" door, het onverharde/onbekende tegemoet. Het gaat best goed, alleen merk ik dat de auto toch zeker nét iets breder is dan de Dai. Verderop moet ik toch een paar keer te voet vooruit. Het wordt nu toch wel errugg ruig. Toch gaan we door . Een enkele keer moet Aniet uitstappen om een harde, stugge tak van de auto weg te houden. Stiekem verbaas ik mij over de bodem vrijheid, geen enkele keer wordt er iets geraakt. Het gaat maar door, almaar verder naar beneden. Na bijna 2 uur zijn we dan op de "Kaap Mounta" . Wat een tour! Maar zéker de moeite waard. De "Lighthouse" is niet veel meer dan een licht op een metalen statief/torentje. Er staat wel een mooi kapelletje, een pleintje en we kunnen de auto kwijt in de schaduw. Te voet kan je tot aan het water komen. Echt mooi hier. Lunch uut de thermos en koelbox en na een 3 kwartier gaan we terug. Nú moet de Sub ons weer terug omhoog brengen over hetzelfde woeste, ruige, losse stenen pad . Het gaat weer prima, in de "L" stand, heel goed kiek'n en rustig door laten klimmen. Geen enkele keer slaan de wielen door, niets geraakt aan de bodem komen we weer uit op de verharde weg. Top prestatie van deze Dai opvolger!!! Meer dan tevreden  !

Als we terug gaan besluiten we nog even door te rijden naar Piso Aetos om te kijken bij de aankomst van de middag-ferry. We gaan aan het eind van onze vakantie met deze ferry terug naar het vaste land. Altijd handig om alvast even te kijken. Zoals de hostess al vertelde is de ferry ook nu ruim een uur te laat. Er komt toch behoorlijk veel van boord. Mensen, auto's, kleine vrachtauto's en ook een echte stoere Scania V8. Ik schiet snel wat foto's en probeer een filmpje te maken. Vanuit het schip gaat het dus direct met zeker 10% omhoog dus de V8 roffel brult volop met de zwaar beladen oplegger.

Zéker een mooie, ruige offroad tour gemaakt met de XV en ook nog genoten van ouderwets V8 geweld.