anitameindert.reismee.nl

Eerste fiets tripje.

Maandag, 09-09. Vandaag een eerste tripje gemaakt op de bikes. Even naar het haventje aan de west zijde van het eiland. Was niet echt ver, hoeft ook niet. Even beetje aftasten, zeg maar. Wat direct duidelijk wordt is dat hier zo ongeveer niets vlak is. Eerst even door Vathi, dan stukkie langs de baai. Zelfs dit gaat al op en neer. Na enkele kilometers is de afslag naar Piso Aetos. Hier gaat het echt omhoog. Het gaat best goed, lekker klein verzetje, rustig door malen. Aniet gaat vooruit. Ook kleinste verzet, beetje hulp van de "Bosch". Voor ons beiden geldt dat het gewoon zweten is. Boven aangekomen even een stop in de schaduw, drinken en hapje. Beneden ligt de haven, nog in ontwikkeling. Oei, de afdaling is nog steiler . Als we naar beneden zoeven komen ons 2 fietsers tegemoet. Aha, als zij weer omhoog  komen kunnen wij dat zeker ook . Beneden is niet veel te doen/zien maar er is al wel een schaduwplek gemaakt. Er is ook al een primitieve kiosk. tijd voor een lekkere Magnum en Cornetto. Er verschijnen steeds meer mensen, auto's en ook de Coast Guard. De middag-ferry vanaf Kefalonia moet onderweg zijn. Wij zien echter nog niets en besluiten weer de terugweg te aanvaarden. Ja, inderdaad, nog steiler. Kleinste verzetje en gewoon gaan. Natuurlijk, het lukt en na de afdaling blijven we nog even in Vathi. Koffietje en frappé!!!     Mooie eerste fietsdag!!!