anitameindert.reismee.nl

Van Vipeteno naar Ancona.

Donderdagochtend, 07.45, we gaan weer verder. Even een ticket uut 't apparaat pakken en gaan! Dat is toch wel ideaal van deze overnachtingsplek. Je stapt in en direct zit je weer op de autostrada. Het weertje is al weer prima. Relaxt afzakken richting Bolzano, Trento naar Verona. De "cruise" op 110 km/h en de "Sub" regelt het verder zelf  . Dit is toch wel heerlijk "vakantie-cruisen". Voorbij Bolzano komen we stukken fietspaden tegen waar Kees en ik vorig jaar dus gewoon gefiets hebben. Alweer bijna een jáár geleden  ! Als we Verona voorbij zijn rollen we het gebied van de "Po-vlakte" in. Landbouw dus. Net vóór de brug over de Po is het tijd voor de eerste echte Cappuccino. Heerlijk  . Even de tank vol en we kunnen weer door. Bij Modena sluiten we aan op de A1, na Bologna gaat het verder op de A13 naar Ancona. Het blijft redelijk rustig op de weg. Om 14.15 staan we al op het incheck terrein van de ferry's, net voor de haven. Inderdaad, ook hier wordt al gemeld dat de "Cruise-Olympia" 3 uur later zal gaan vertrekken . Nou ja, het is niet anders. Een paar uurtjes wachten dus. Máár, we kregen wel een paar vouchers voor een snack en een frisje, Whaw!!! We zetten de auto in de schaduw, onder een viaduct. Wat is het dan toch makkelijk dat je gewoon even een  lekker bakkie kunt maken en voldoende hebt te eten in de koelbox. Tegen 16.00 gaan we maar 's richting de "Porto". Ja, ze ligt al langs de afgemeerd langs de kade. Maar, ehh, waar zijn de rijen auto's, trucks, campers??? Helemaal niets, niemand, nada, noppes ??? We kunnen zo door naar binnen, Ticket controle, paspoort en huppekee omhoog met de Sub naar dek 7. Rugzakken en koelbox mee en naar de "Reception-desk" voor de hut kaarjes. Dit is toch wel een beetje vreemd, zó weinig te doen, zó rustig, maar wel lekker! Als we op het achterdek staan zien we ook niemand nog aan boord komen. Maar helaas kunnen we nog niet "los". Er wordt nog brandstof ingenomen. Ook niet zoals gebruikelijk rechtstreeks vanuit een tankschip wat langszij komt maar uit een vrachtwagen, middels een mobile pomp op een aanhanger  . Het zal wel een reden hebben?!? Dan, eindelijk, 3uur en 3 kwartier te laat gaan de trossen los, we varen uit. Hé, hé, we gaan richting zee, nog een grote bocht, de steven staat naar het zuiden, het gas kan d'r op!!!

Later, als we hebben gedoucht, gaan we onze eerste Griekse maaltijd doen in het à la carte restaurant. Met de Minoan-club card is het goedkoper, lekkerder dan in de selfservice. Én, vooral, we krijgen een werkelijk pracht plekkie met helemaal vrij zicht over achterdek en de ondergaande zon. Prachtig!!!

Straks de hut in. We zullen zien hoe het morgen allemaal uitpakt met de "Verspätung".

Vandaag 560 km.