anitameindert.reismee.nl

Zondagochtend.

Kalimera, goedemorgen

Het is 07.45 uur, ik ben wakker. Ik pak een fietstas, glip de deur uit. Het is nog doodstil, alleen wat geluid van vogels, een hond, verder helemaal niets! Kleren hangen buiten op 't rekje. Hup, even fietsshirt en broek aan en op de Koga noar de plaatselijke "Jolink". Is hier elke dag open van 06.30 tot 22.00! Een heerlijk vers bruin met twee "butter croissants" en weer terug. Dat is dan wel een kilometer klimmen met stukkies tot 10%. Bij huize "Myrtó" is alles nog stil. Snel de zwembox an en direct even in het zwembad, 10 baantjes en eruit. Zó, nu ontbijtje maken. Dit is toch wel genieten!!!

Afgelopen week samen gefietst, naar het strand, het dorp, boodschappen. Dinsdag op de bikes langs de kust naar Trachila. Woensdag met de Dai een prachtige tour gemaakt naar Pylos, Methoni en via Koroni weer terug. Donderdag weer lezen, koffie, lezen, cappuccino bij "Aktaion" in Stoupa, good music and delicious Apple-pie!!! Vrijdag weer naar 't strand.

Gisteren weer een fietstocht gemaakt. Bijna 60 km met veel klimwerk. Het kleinste verzet moest er soms op, tot 13% . Iets voor 09.00 was ik op weg, eerst "redelijk" vlak richting Kardamili en dan een keer rechtsaf, omhoog. En omhoog, omhoog, omhoog. Het gaat uiteindelijk tot 725m. Ff app-je naar Aniet en dan stukkie dalen tot Saidona. Hier koffie uut de thermos, croissant, broodje en banaan. Het daalt, klimt weer en daalt richting de kust. Rond 14.30 uur weer terug. Heerlijk dan toch dat er het zwembad is . Tegen 16.00 uur samen naar de "boulevard", op de bikes, zitten en mensen kiek'n bij "Aktaion".

Vandaag, zondag, uitgebreid "Frühstücken" en vanmiddag naar de beach .

Vandaag, over één week, is de "Fiets-Odyssee" begonnen!

Mooie zondag gewenst, A@M.