anitameindert.reismee.nl

Eerste week Stoupa.

Kalispera, good evening, goeieavond.

We zitten vandaag dus één volle week in het heerlijke, prachtige, rustige Stoupa. De eerste dagen hebben we in echte vakantie stemming doorgebracht. Lekker niksen, lezen, koffie leuten, beetje fietsen, ect, etc. Heerlijk genieten dus! We zijn dus al een paar keer naar 't strand geweest, naar het mooie plaatsje Kardamili, een paar keer cappuccino gedaan hier aan de "boulevard" in Stoupa. Toch hebben we samen al wel zo'n 70 km weggetrapt. Aniet gaat prima op de bike van Kees. Kleine aanpassing in de stuurstand en gaan met de Gazelle!

Vandaag heb ik voor het eerst een serieuze tour gedaan op de Koga. Van Stoupa naar Kalamata en weer terug. Dat is zo'n 90 km, best te doen, er zit echter wel een klim in. Dat is dus zo'n 15 km klimmen op de heenweg en ruim 17 km op de terugweg. Nou ja, dat is goed voor straks, zeg maar . Wel, het is dus gelukt, op het middenblad vóór en klein verzet achter. Toch nog best wel inspannend. Je moet constant geconcentreerd blijven. Hoe is het wegdek, niet te kort bij het randje, wat komt er van achter. Als ik halfweg de eerste klim ben hoor ik een vrachtwagen omhoog komen, even later zie ik hem op mijn ini-mini spiegeltje. Geladen tankwagen dus. Ik ben net voor een haarspeldbocht, beter even stoppen. Ik doe een teken aan de chauffeur, hij weet nu dat ik blijf staan en vooral dat hij mij veilig kan voorbijgaan zonder in te hoeven houden. Toet, toet en we kunnen allebei veilig door. Grappig toch, een universeel gebaar van het hoge noorden tot hier in het zuiden . In Kalamata fiets ik even naar het oude station/museum, even stoomlocs kijken en vooral eten en drinken. Na een klein uurtje begin ik weer aan de terugtrip. Oefff, een langere klim en nog meer de zon op mijn bol . Tegen 17.45 ben ik dan, redelijk uitgepierd, weer bij Aniet. Wat zalig dan dat je toch nog even lekker in het zwembad kan. Mooie dag, dagen tot nu toe, morgen samen weer naar het strandje.

Kalinichta, good night, A&M.

Reacties

Reacties

Renate

He vakantievierders, mooi om te lezen dat jullie zo genieten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!