anitameindert.reismee.nl

Modena (It).

Buona sera!

Een klein verslag van de reis tot nu toe. We zijn dus woensdagochtend, 04.45 uur, vertrokken uut Zwolle. Het plan was om deze eerste dag te rijden tot Vipeteno(It). Via Venlo, over de A61 richting Koblenz, door naar de A5 langs Karlsruhe en daar de A8 op richting Stuttgart tot de aansluiting van de A7 richting de Fernpass, Oostenrijk. Al op de A61 hoorden we over 8 km Stau bij Karlsruhe en verderop nog 4 km bij Stuttgart dus zijn we over de A6 langs Heilbronn gereden en hebben we de A7 daar opgepakt. Goede keus, wel een paar lange Baustelles maar zonder Stau dus hebben we lekker door kunnen rijden richting het zuiden. Eigenlijk was het best wel redelijk rustig, ook op de Fernpass en richting Insbrück. Omdat we best wel vroeg waren hebben we direct voorbij de "Europabrücke" de oude "Brennerpass" genomen. Nostalgie, herinneringen, Haus Garber, letzte "Tankstelle" voor de Brennerpass. Allemaal zijn we er wel eens geweest met Pa in de vrachtwagen. Boven op de Brennerpas hebben we de Autostrada weer opgepakt voor het laatste stukkie naar Hotel Brenner, Vipeteno. We waren er rond 16.45. De Dai geparkeerd, fietsen erop gelaten, inchecken, opfrissen en eten bij de "Italiaan" op het voormalige douane terrein. Op tijd plat, toch een lange dag geweest .

Donderdagochtend een beetje uitgeslapen. Vandaag een kleine etappe, 320 km, naar Modena. Rond 09.45 weer op weg, uurtje later de eerste echte Cappuccino. Ergens voorbij Bolzano rijden we hele stukken parallel langs de route die Kees en ik straks zullen volgen. We zien fietsers in beide richtingen. Bij een Autogrill net voor de brug over de "Po" doen we een uitgebreide stop, tijd genoeg, relaxed!!! We nemen een afrit, uscita, ver voor Modena en gaan binnendoor. Eerst stoppen we nog in het stadje Carpi, auto aan de kant, even site seeing! Wát een prachtig plein en wát een pracht kathedraal. Én ook errug prettig, bijna geen toeristen . We doen natuurlijk een cappuccino met gelati . Dan weer door, het laatste stukje naar Modena. Garmin leidt ons foutloos naar Hotel Canalgrande. Heb ik dit geboekt??? 4 sterren, iemand die de Dai met de fietsen in de garage stalt, prachtige plafond schilderingen, Top dus en prachtig gelegen in het centrum! Op de kamer maken we eerst de laatste "Stiegl" leeg, heerlijk zo'n koude halve liter, het was vandaag toch nog 31gr. Om 18.00 uur gaan we de stad in, stadsplattegrond mee, een goed restaurant staat al aangevinkt. En inderdaad, we hebben heerlijk gegeten en gedronken bij een echte "Enoteca", wijn verkoop! Wel regende het ff flink maar we zaten prima onder de overkapping. Mooie relaxte tweede dag.

Vandaag de stad in. Ik had verwacht dat het groter zou zijn, drukker, veel verkeer. Niet dus, het oude centrum is mooi klein, heel goed te belopen, heerlijk rustig, eigenlijk niet veel toeristen. Maar wát veel prachtige gebouwen, kerken, mooie pleinen, pleintjes. Ook gaan we ff treinen kijken op het station en, natuurlijk, bezoeken we het "Museo Enzo Ferrari"! Ook hier eigenlijk weinig drukte en ook heerlijke cappuccino's en lekkere pizza punten met witte wijn voor zeer redelijk prijzen! We zijn er toch zeker ruim 2 uur geweest. Daarna langzaam terug slenteren naar het hotel. Vanavond weer eten bij de "Enoteca". Morgen gaan we weer verder, naar Bari, toch zo'n 720 km. Dan begint ook voor ons een beetje het avontuur. Voorbij Ancona is het toch een beetje allemaal nieuw voor ons.

Oh ja, de Eurotrotter, onze Dai, snort weer heerlijk. De nieuwe tuning-set doet goed z'n ding. Ondanks de extra fiets bagage is alles toch best wel goed aan boord gekomen. De achterbank is nog steeds vrij voor belangrijke zaken zoals het koffie-kratje en de koelbox .

Saluto, A & M.

Renate

Heerlijk. Mooie reis!!

Sander

Leuk. Mooi om te lezen hoe de reis verliep! Heerlijk. Reizen eten drinken ontspannen. ? wat lijkt dat voor ons alweer lang geleden. ?