anitameindert.reismee.nl

Tour de Zakynthos, 2x.

Kalispera, good evening, bon soir, Goeieavond!!

Waarschijnlijk de laatste keer een update vanaf dit heerlijke eiland. Ja we hebben nog een paar dagen maar er staat niets meer op de "planning" anders dan relaxen aan het Porta Roma beach.

Gisteren was het plan om met de car eerst naar de zuidkust te gaan, naar Agios Sostis of daar in de buurt, om misschien de beroemde Caretta schildpadden te zien die daar hun eieren komen leggen. Daar aangekomen hebben we onze ogen uitgekeken. Niet vanwege de mooie schildpadden maar wel om de mega, onwaarschijnlijke toeristische toestanden!!! Hele hordes blootbuiken, tattoos, bimbo's komen voor één van de vele boottripjes op zoek naar de mooiste selfie met Caretta turtle. Wat een zaakie, wat een bende. Iedere weldenkende schildpad zou direct z'n biezen pakken op zoek naar rustiger water en strand. Dat hebben wij dus ook gedaan. Dan maar geen picture van onderwater Stoffel!!!

Naar de westkant waar dankzij de goede kaart en Garmin veel moois is te ontdekken. Via bijna normale wegen komen we bij prachtige uitzichten, langs mooie olijf/wijngaarden, onverwachte oude waterputten met kraakhelder, hééél koud water. We lunchen bij Taverna Damianos, schitterend gelegen op een hoge uitkijk. Daarna nog naar het dorpje Kampi waar een mega groot wit kruis staat te ere van Griekse vrijheidsstrijders in de burgeroorlog van '46 - '49. Vanaf hier weer terug naar huize Pefka en vooral het zwembad Een mooie toer, alweer.

Vanochtend de tour deel 2. Ik wil nog graag een mooie rit maken door de bergen op de Koga dus op tijd eruut en om 07.20 zit ik op de bike. Eerst richting de stad, alvast beetje klimmen en door naar Agios Marina waar het echte werk begint. Het is toch wel héél veel stijgen en een paar keer loop ik een stukkie, kan je ook nog 's een foto maken. Er zitten stukjes in van 12%. Na ruim 30km ben ik bij The Old Mill Taverna, tied veur koffie en iets lekkers. Goed voor de spieren, zeg maar. Na een appje naar Aniet en met nieuwe drink voorraad gaat het weer verder. Nog 20km te gaan, dacht ik. Ik heb echter een klein foutje gemaakt met de route door die pas te laten beginnen bij de stad zodat er dus nog ruim 2 x 10km bijkomt, Oeiii Ook zit er toch meer klim werk in deel 2 dan gedacht dus ik moet de aankomsttijd bijstellen. Onderweg is weer veel moois te zien, ik ga rustig door. Als ik de stad weer voorbij ben scoor ik snel een paar chiqitta's. Nu gaat het lukken. Om 14.20 ben ik weer "zu Hause". Wat heerlijk dan toch dat er het zwembad is . De fietstocht van 52km is uitgelopen naar bijna 75km, het was zeker toch genieten!!

Wel, nu gaan we nog 2 dagen rustig aan doen, lekker naar zee. Vrijdagochtend de boel inpakken, de fietsen weer op Travel-Dia en rond 12.45 uur vertrekt de Levante ferry met ons naar Patras. Vanaf daar dan met de "Minoan High Speed" richting het noorden, naar Ancona.

Tot zover, greetings from Greece, A&M.



Reacties

Reacties

Renate

Het was weer erg leuk om jullie mooie verhalen te lezen. Goeie reis terug.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!