anitameindert.reismee.nl

Metamorphosis.

Kalimera, goeiemoge,

Vanaf ons ontbijt terrasje, onder de losse planken overkapping en de grote bladeren van de vijgenboom, tik ik even een verhaaltje voor ons reislogboek. Over metamorphosis. Deze naam, uitdrukking, kom je in Greece vaak tegen. Als plaatsnaam maar vaak als naam voor een kerk, groot klooster in de bergen en dan vaak als Agios Metamorphosis. Nu is mijn theologische kennis niet bijzonder groot maar ik stel mij voor dat het een verwijzing is naar wederopstanding, wederkeren of iets in die richting.

Hoe kom ik dan bij deze gedachten? Wel, ons strandje dus. Woensdagmiddag op de bikes en toch maar 's ff kieken hoe de situatie bij ons strandje is na de vernielingen en totale chaos van na de "zondvloed". Zwemspullen mee natuurlijk. Welk een totale verassing troffen wij daar aan

Smile
Smile
! Het strandje was, zover als mogelijk weer hersteld, de rotzooi was weggewerkt, de bedjes en parasols weer neer gezet, aangevuld, het eettentje weer in business, een mege prestatie. Directschoot het woord "metamorphosis" door mijn brein. Nog zichtbaar op het vlak getrokken strandje waren de afdrukken van een grote O&K rupskraan, die verderop nog stond opgesteld voor transport. Het mooie zand gedeelte is er nogniet helemaal maar dat gaat zeker terug komenals Poseidon en Zeus de branding z'n werk laten doen. Ook op de natuur is de metamorphosis van toepassing. Waar normaal in september alles dor en droog is begint alles nu plotseling weer groen te worden. Het gras onder de olijfbomen begint uit te lopen, allerlei bloemen worden zichtbaar, zelfs de lange grassen langs de grotere wegen vertonen opeens weer mooie pluimen!

Wel, de laatste dagen gaan we dus heerlijk doorbrengen op "ons strandje", nog even genieten van het "Paralia Metamorphosis". Het wedergekeerde strand!!!

Misschien morgenvroeg nog een tourtje op de Koga, zeker nog naar zee en zondag tegen het middaguur rustig richting Patras, naar de Minoan-Lines.

Groet uit Stoupa,

Chairetismoús apó Stoupa,  A&M.